Punktošanas tehnika
Nedaudz pastāstīšu par to, kā top mani darbi.
Punktojot savus darbus, izvēlos tikai augsākās kvalitātes zīmēšanas papīru, kā arī #Rapidograph, Artline, Emott, Staedtler vai Micron dažāda izmēra (0,03mm-0,5mm) pildspalvas.
Darba sākums ir skices radīšana, kuru zīmēju, lielākoties, no fotogrāfijas. Kad ar zīmuli esmu iezīmējusi svarīgākās līnijas, sāku darbu pie punktošanas.
Punktošanas gaitā ir svarīgi ieturēt savu ritmu un ar pildspalvas galu viegli pieskarties papīram. Lai tinte nokļūtu uz papīra, nav jāizmanto nekāds spēks. Kā arī visu laiku nākas paturēt prātā, ka gaišākās vietas var padarīt tumšākas, bet tumšākās gaišākas vairs neizlabosi.
Punktojot krāsainu attēlu ir jābūt ļoti uzmanīgam un pacietīgam, jo pat, šķietami nevainīgi, nelieli 3 vienas krāsas punktiņi vienuviet, var būtiski mainīt koptēlu. Īpaši jau veidojot ēnas un dažādo krāsu pārejas. Šī iemesla dēļ, melnbalts portrets prasa 4-6 stundas, bet pie tāda paša krāsaina portreta, tās jau var būt 12-14 stundas.
Punktojot darbus, man fonā vienmēr skan laba mūzika, kuru izvēlos pēc noskaņojuma un, pats galvenais, pēc punktojamā darba. Tā man palīdz gan koncentrēties, gan sajust tās smalkās emocionālās nianses, kuras vēlos nodot tālāk.
Darbu nobeidzot, strādāju pie detaļām dažādās gaismās.
Ar saviem oriģināldarbiem iepriecinu pēc pasūtījuma, katram individuāli piemeklējot iesaiņojumu. Lielākoties, izmantoju elegantas, atveramas kastītes, kur starp zīdpapīriem, kā noslēpums guļ mans punktojums. Kā arī savus mīļākos darbus ieskenēju, īpaši apstrādāju un tālāk printēju lielformātā vai arī uz dažādiem ikdienā lietojamiem priekšmetiem. Tos izlieku savā veikalā, kur to var iegādāties.